CLSK NOV symposium Hoofdtaak 1

Op dinsdag 19 november 2024 vindt het Luchtmachtsymposium plaats op Air Mobility Command op de vliegbasis Eindhoven. Dit symposium staat in het teken van de voorbereiding op Hoofdtaak 1: de verdediging van ons eigen en bondgenootschappelijk grondgebied.

Dit symposium wordt gehouden in navolging van het in 2023 gehouden CLAS-NOV symposium Landpower. Beide symposia zijn voorafgegaan door een themanummer van het blad Carré.

Tijdens het symposium wordt gesproken over de plannen die de Luchtmacht maakt in reactie op de huidige gespannen wereldsituatie, en wat dit betekent voor de luchtmacht. Belangrijke vragen die aan bod komen zijn: hoe bereiden wij ons voor, welke initiatieven zijn er al, en wat kunnen we van elkaar leren? Het symposium richt zich op de mindset, de voorbereidingen en de acties die nodig zijn om klaar te staan voor Hoofdtaak 1.

Op dit symposium wordt geclassificeerde informatie verstrekt en is daardoor alleen toegankelijk voor dragers van een defensiepas (zij zijn immers gescreend). Wij begrijpen dat dit voor veel postactieve leden een onaangename boodschap is. Aan de andere kant willen wij onze actief dienende leden de kans om aan dit symposium te participeren niet ontnemen.

Het CLSK is ruimhartig geweest met het toebedelen van plekken voor NOV-leden. Maar er is een maximum aantal deelnemers gesteld, dus mogelijk wordt dit symposium overtekend. In dat geval zullen wij, net zoals bij het CLAS-symposium, een gewogen loting uitvoeren. Gewogen in de zin van aspirant officier of niet, actief of post actief en defensieonderdeel. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Een voordeel is dat onze leden, die bij het CLSK dienen altijd toegang hebben tot dit symposium en niet op het quota drukken van de NOV.

Bent u lid van de NOV, drager van een defensiepas, niet dienend bij het CLSK (want dan kunt u zich rechtstreeks aanmelden), dan heeft u een nieuwsbrief ontvangen, waarin u uw interesse voor dit symposium bekend kunt stellen. Is dat niet het geval, stuur dan een email naar info@nederlandseofficierenvereniging.nl o.v.v. ‘Aanmelding symposium’.

De aanmelding sluit op 22 oktober, dit omdat de loting  en de melding bij  defensie moet plaats vinden.